Sült karfiolsaláta, gránátalmával és dióolajjal

2018 augusztus 14.

"Anti aging foods" azért ezen fennakadt a szemem, mindent talán velem sem lehet megetetni :) Kivéve ezt a sült karfiollal készített salátát! Ami super -anti aging dióolajjal készült! Merthogy a dió: anti aging food! Most hogy tudom, kétszer annyira ízlik .D

Tovább »

Vendégváró, expressz tempóban

2018 augusztus 08.

Mediterrán mártogatós a muhammara vagyis diós sültpaprikakrém, pulyka kebabbal. Gyors és gazdaságos megoldás, ha nagyobb létszámú csapat toppan be hozzád vendégségbe! Természetesen választhatsz bárányt vagy kacsát is a grillrácsra, de a fűszeres pulykával sem sülhetsz fel :) MIndenki elégedett lesz,és neked is csak fél órádba kerül majd az előkészület!

 

Tovább »

Házi hummusz tökmagkrémmel

2018 augusztus 08.

Ha szereted a hummuszt, kipróbálhatod tahini helyett Omnium tökmagkrémmel! 1 csicseri borsó konzerv, mellé 1-2 nagy evk Omnium tökmagkrém, 1 citrom leve, só, bors, 1-2 gerezd fokhagyma, + turmix. Ha menő akarsz lenni szórd meg a tetejét egy kis Onmium dukkahval :) Holnap muhammarra diókrém és paprikakrém páros!

 

 

fotó forrása itt.

Tovább »

Mediterrán diéta előnyei a nyári rekkenőben

2018 augusztus 05.

A nagy melegben, sok folyadékot és könnyű ételeket kívánunk. ismerd meg a mediterrán diéta alapjait. és igazítsd saját életformádhoz!

  • az étkezések alapját a teljes őrlésű gabonafélék, burgonya, zöldségek, gyümölcsök valamint hüvelyesek alkotják,
  • friss, helybéli, szezonális összetevőket használnak: gyümölcsöt, zöldséget, fűszernövényeket (ez azzal is jár, hogy a sóval óvatosabban bánnak)
  • gyakran kerülnek tengeri halak a tányérra (makréla, hering, lazac, tonhal)
  • a soványabb, fehér húsokat (például baromfi) előnyben részesítik a vörös húsokkal (sertés, marha) szemben,
  • ritkábban választják a zsíros tejtermékeket,
  • jó minőségű olívaolajjal főznek hidegen, melegen (tehát a sansa, pomace nem védi a szíved, sőt),
  • az olajos magvak és egyéb hiodegen préselt növényi olajok gyakori összetevői a menünek,
  • édesség gyanánt főleg aszalt gyümölcsöket, gyümölcsleveseket, teljes kiőrlésű lisztből készült süteményeket esznek (vagyis: kevesebb cukrot használnak)
  • szeretik a vörösbort, igen ám, de ezt is csak módjával és a jobbik fajtából.

A mediterrán diéta, különösen akkor, amikor szűz olajjokkal alkalmazott, javítja a magas sűrűségű lipoprotein, az úgynevezett jó koleszterin működését olyan betegekben, akiknél nagy a szívbetegség kockázata. Segítheti a szervezetet abban, hogy eltávolítsa a felesleges koleszterinszintet az artériából, antioxidánsként szolgáljon és megőrizze az ereket, ezzel csökkentve a szív-érrendszeri betegségek kockázatát és garantált fogyást eredményez. Úgy pedig a kánikula is elviselhetőbb.

Azonban szűz olivaolajjal való főzésnél is szem előtt kell tartanunk a mennyiségbeli korlátozást, (1 evk olaj 120 Kalóriát jelent), a túlhevítés mellőzését,(185C fok) a tárolási követelmények betartását az oxidáció megelőzéséért, előnyben részesíteni a valóban jó minőségű extra szűz olajokat a kommersz termékekkel szemben.

Tovább »
fel