BLOG

A természetes D-vitamin egészségmegőrző szerepe

2016 március 09.

Egyre többet süt a nap, melynek hatására D-vitamin termelődik a szervezetünkben. D-vitamin szükségletünk egy részét pótolhatjuk természetes úton natív magolajokkal. Az Omnium tökmag-, len-, kender-, szezámolaj, tartalmaz D-vitamint, melynek fontos szerepe van a foszfor és a kalcium felszívódásában és a csontokba való beépülésében.

A D-vitamin a zsírban oldódó vitaminok családjába tartozik. Receptora a legtöbb sejten megtalálható, így hatással van a csontok és izmok erejére, az érrendszere, immunrendszerre, hajnövekedésre, csökkenti a gyulladást, szabályozza a gének működését és ezen keresztül a sejtosztódást, természetes sejthalált, így védhet a daganatok kialakulása ellen.

Az időskorban megvalósított megfelelő D-vitamin-pótlás 5-6 évvel hosszabbítja meg az életet, az értéket gyermekkorban normalizálva pedig olyan egészségkárosodásokat előzhetünk meg, mint például az asztma, a tumoros megbetegedések vagy a diabétesz. A kisgyermekkori D-vitamin-hiány szinte biztosan gondot okoz később kamaszkorban, például különböző krónikus betegségek kialakulásának forrása lehet. Egy finn kutatás konkrétan arra is rámutatott, hogy az egy éves kortól adott D-vitamin függvényében az évtizedekkel később bekövetkező diabétesz kialakulását befolyásolhatjuk. A megfelelő D-vitamin-szint fenntartásával 60–70%-ban meg lehet előzni még az influenzajárványt is.

A D-vitamin természetes felvétele Magyarországon is megoldható lenne étkezési szokásaink megváltoztatásával, ha előnyben részesítenénk a tengeri és édesvízi halakat, a májat, vargányát, belsőségeket, tojást, tejtermékeket, a kakaóbabot és a természetes olajokat.

Hazánk földrajzi fekvése miatt a napsugárzás csak az év egyik felében olyan összetételű, hogy a sugarak valóban D-vitamint képezzenek, ilyenkor negyed óra napozás 10 000 egység D-vitamint eredményez. A természetes megoldás gyakran a legjobb, töltsünk több időt a szabadlevegőn sütessük magunkat egy kicsit a Nappal, s tartsuk szem előtt a természetes lehetőségeinket is.

A D-vitamin egy részét, szervezetünk az elfogyasztott ételekből nyeri, másik részét pedig saját maga állítja elő napfény hatására. Az egészséges felnőttek D-vitamin szükségletét fedezi, ha elegendő időt töltenek a napfényen. A táplálkozással felvett mennyiség nem olyan jelentős.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/11785/a-d-vitamin-jelentosege-szervezetunkben


 

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

fel