BLOG

Mediterrán diéta előnyei a nyári rekkenőben

2018 augusztus 05.

A nagy melegben, sok folyadékot és könnyű ételeket kívánunk. ismerd meg a mediterrán diéta alapjait. és igazítsd saját életformádhoz!

  • az étkezések alapját a teljes őrlésű gabonafélék, burgonya, zöldségek, gyümölcsök valamint hüvelyesek alkotják,
  • friss, helybéli, szezonális összetevőket használnak: gyümölcsöt, zöldséget, fűszernövényeket (ez azzal is jár, hogy a sóval óvatosabban bánnak)
  • gyakran kerülnek tengeri halak a tányérra (makréla, hering, lazac, tonhal)
  • a soványabb, fehér húsokat (például baromfi) előnyben részesítik a vörös húsokkal (sertés, marha) szemben,
  • ritkábban választják a zsíros tejtermékeket,
  • jó minőségű olívaolajjal főznek hidegen, melegen (tehát a sansa, pomace nem védi a szíved, sőt),
  • az olajos magvak és egyéb hiodegen préselt növényi olajok gyakori összetevői a menünek,
  • édesség gyanánt főleg aszalt gyümölcsöket, gyümölcsleveseket, teljes kiőrlésű lisztből készült süteményeket esznek (vagyis: kevesebb cukrot használnak)
  • szeretik a vörösbort, igen ám, de ezt is csak módjával és a jobbik fajtából.

A mediterrán diéta, különösen akkor, amikor szűz olajjokkal alkalmazott, javítja a magas sűrűségű lipoprotein, az úgynevezett jó koleszterin működését olyan betegekben, akiknél nagy a szívbetegség kockázata. Segítheti a szervezetet abban, hogy eltávolítsa a felesleges koleszterinszintet az artériából, antioxidánsként szolgáljon és megőrizze az ereket, ezzel csökkentve a szív-érrendszeri betegségek kockázatát és garantált fogyást eredményez. Úgy pedig a kánikula is elviselhetőbb.

Azonban szűz olivaolajjal való főzésnél is szem előtt kell tartanunk a mennyiségbeli korlátozást, (1 evk olaj 120 Kalóriát jelent), a túlhevítés mellőzését,(185C fok) a tárolási követelmények betartását az oxidáció megelőzéséért, előnyben részesíteni a valóban jó minőségű extra szűz olajokat a kommersz termékekkel szemben.

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

fel